Thursday, 26 May 2011

Hidup Bukan Kisah Kebetulan


Tak kan ada kisah kebetulan dalam hidup ini. Semua yang nampak seperti peristiwa – peristiwa kebetulan / co incident, sesungguhnya ialah bukan peristiwa kebetulan, kerana yang maha kuasa, akitek kehidupan ini telah merencanakan segala sesuatu itu dengan sempurna !!

Kehidupan kita adalah ibarat sebuah drama tentang sejarah manusia ! Masing – masing melakonkan peranannya sendiri – sendiri, dan tak ada yang bertukar peranan, atau melakoni peranan yang salah ! Tak ada casting dalam drama sejarah ini.


Oleh itu jika keletihan, berhentilah sejenak....tetapi jangan lah pernah berputus asa ! Kerana yang maha kuasa telah menetapkan ’Takkan berputus asa dari rahmat Allah, selain orang – orang yang kafir’ QS Yusuf : 87 dan ’Allah takkan memberikan cubaan kepada manusia melebihi kemampuan umatnya untuk menanggungnya’

So,..u’ll never walk alone....tabahlah

4 comments:

  1. Greetings from Bali Wedding Palace. This article is interesting and insightful. Thanks,God Bless you.

    ReplyDelete
  2. aku sangat setuju sekali. dalam dunia ini gak ada yang namanya kebetulan. semunya sudah terencana ataupun sudah ada di program kita. semuanya ada prosesnya tanpa kita sadari dan dengan bantuan Allah semuanya terwujud.

    ReplyDelete
  3. hi bali wedding thanks for the comment... sharing is caring...god bless you too...

    ReplyDelete
  4. Etong Muach ..benar apa yang kamu kata kan..terima kasih kerna berkunjung ke blog ini..

    ReplyDelete