Wednesday, 8 June 2011

Feel the experience


I see some people are very lucky as they don't need to feel how hot the fire and avoid it by learning from others' experience.
Malangnya, aku tidak termasuk di dalam golongan orang yang seperti ini. Aku mesti 'feel the experience' to differenciate the right one from the bad one. Terutama dalam ber interaksi dengan orang lain.
Aku orang yang selalu positive thinking, dan berfikiran bahwa semua orang sama baik dan ikhlas seperti aku. Tapi ternyata kemudianya aku melihat bahwa mereka adalah seperti'serigala berbulu ayam',..yang hanya ingin mendapatkan manfaat dari hubungan ini.

Kenapa aku harus jatuh dulu dan bangun , sebelum menyadari bahwa aku ber interaksi dengan orang yang salah, dan ketika aku menyedari hal ini,.aku sudah 'terluka. Kadang2 terlintas di fikiranku,.adakah Tuhan memilih aku untuk menjalani semua cubaan ini, tentu kerana Tuhan tahu aku akan mampu mengatasinya. Semua pengalaman pahit ini mendewasakan aku,.menjadikan aku lebih 'kuat' dan 'tabah' menghadapi cubaan dan ujian hidup.
Membuat kan hidupku lebih berwarna dan bermakna. Dan yang paling penting sekali menyedarkan aku bahawa setiap denyut kehidupan yang kulalui adalah kurniaan dan anugrah serta kententuan Tuhan .........


There are two ways of meeting difficulties. You alter the difficulties or you alter yourself to meet them."
-- Phyllis Bottom


3 comments:

  1. zaman sekarang ni susah nak cari sahabat...

    ReplyDelete
  2. blogmusafir..di sini... http://amanjamaluddin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. saya rasa apa yg kamu rasa... catatan ini menyentuh perasaan saya..

    ReplyDelete