Sunday, 26 July 2015

Buat Cinta Hati.......

Antara cintaku dan kasihmu
Aku tidak pernah buat pilihan
Kedua duanya tetap milikku
Kedua duanya tetapku agungkan

Antara rindumu dan rinduku
Tak pernah sekali kuasingkan
Kerana....
Kedua duanya utuh disudut hati ini

Andaiku terpaksa memilih
Lari daripada kenyataan ini
Antara kedua dua nya tak rela kupisahkan

Kufaham dukamu
Kumengerti rindumu
Tetapi...tunaikanlah impian hati ini
Anyamkan rindu dan sayangmu
Jadikn ia permaidani
Supaya setiap kali kumenjengahmu
Aku akan terasa lena
Pada syahdu dan hangatnya sayangmu

Kufaham sayangmu
Kumengerti resahmu
Tetapi.....
Tunaikan juga hasratku
Biarlah aku begini
Mendamba sesaat waktu
Untuk menunaikan impian ini
Untuk mengatur corak ini
Yang belum pernah kutemui
Selagi aku masih disini
Akanku damba cinta ini
Akanku curah sayang ini
Walau ia tidak kelihatan
Yang nyata....aku kan tetap setia

Ku tak bisa belah diri ini
Ku tak bisa pisahkan jasad ini
Untuk kedua dua ruang terasing ini

Namun...aku berjanji
Dihati tetap tersemat
Namamu....dan...namaku ...


Sayang awak tanpa henti .......



1 comment:

  1. Macam kenal..sapakah dia adakah istrimu atau cewekmu wahai aku pemuda melayu

    ReplyDelete