Tuesday, 6 April 2010

Aku,dia dan hidupku

Hidup kadang kala tak adil tapi sebagai org islam aku pecaya pada kententuan dan takdir tapi berapa lama aku mampu bertahan ! entah lah kadang2 aku hampa pada hidup ini,dikurniakan sesuatu tapi di ambil sesuatu.

Aku di ajar pasrah pada apa yang berlaku kerana itu adalah ujian yang maha esa ,tapi berapa lama ujian untuk aku dan atas sebab apa ianya jadi pd aku? Memang aku bukan manuasia sempurna!! Tapi aku lebih banyak sempurna dari manusia yang lain. Aku harungi hidup dan belajar dari setiap apa yang aku harungi malah aku korbankan ego aku ,aku korban kan keinginan ku serta aku korbankan perasan aku hanya untuk menjadi yang lebih baik dan terus baik tanpa mahu berhenti.Tapi ujian untukku terus datang malah makin berat dan makin hebat setiap hari.

Ya allah apa rencana mu untuk aku ? adakah aku ditakdirkan untuk ini? Apakah salah silap ku pada masa lalu yang aku masih belum sadar? Sesunguhnya aku bersyukur pada mu ya allah kerana melipahkan aku dengan kesenangan dan kesihatan yang sempurna.Tapi sesungguhnya tuhanku engkau maha mengatahui yang kebahagian tidak menyinar untuk ku.

Harus kah aku melepaskan engkau pergi agar aku boleh mencari  bahagia yang ku impikan setiap hari atau harus kah aku terus bertahan sebegini supaya tiada insan lain yang belum mengerti tentang perpisahan akan terluka nanti ?..entahlah aku kdg2 tak mengerti.. 

Adainya jika kau baca coretan ini maafkan lah aku kerana meluahkan nya disini sesungguh nya aku amat tertekan saat ini.Dengarkan lah luahan isi hatiku....alamilah rasa di jiwaku ini.....alamilah suasana hatiku yang syahdu agar kau memahami rahsia yang terpendam dikalbu..selamilah diriku yang sesungguhnya amat perlukan mu..........

No comments:

Post a Comment